Kedves Olvasó, családtag, barát, ismerős, volt-tanár , vagy akár egy véletlenül  idevetödőtt cyber-harcos . Igen, te! Ezúton köszöntelek, a virtuális világ eme parányi szegletében mely arra hivatott, hogy dokumentálja egyetemi tanulmányaim előzményeit, körülményeit, s jövőjét. Mivel a blogírásban még eléggé gyerekcipőben járok, s nem vagyok az a "dzsörnaliszt" típus ezért is kérek mindenkit, hogy fogadja kemény kritika , s nagy elvárások nélkül szerény  írásaimat, melyben igyekszem majd bemutatni megváltozott életemet , az oktatási rendszert és maradék szabadidőmet Finnországban . Bemutatkozásra nem fecsérelném az időt, mivel remélhetőleg  csak olyasvalaki olvassa soraimat, aki valamilyen szinten ismer.
 

 

I.Prologosz
 

"Kezdetben teremté Isten az eget és a földet.

A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén."

Aztán Isten megteremté a Jurisich Miklós Gimnáziumot , s ezzel együtt jött a fény meg minden más. Eme kis rövid idézettel indítanék, s aztán bele is vágnék a közepébe.

Ahogy a középiskolai éveim végéhez közeledtem, nekem is ,mint sok más társamnak el kellett dönteni hol,s mily módon szeretném folytatatni tanulmányait, s merre vezetem tovább életem fonalát. A gimnáziumban eltöltött 4 év alatt úgy érzem talán eljutottunk arra a szintre, hogy felelősségteljes döntést hozzunk s, kezünkbe vegyük a dolgokat. Kezdetben egyáltalán nem volt semmilyen ötletem, hogy, hol, s mi módon szeretném folytatni. Valahogy mindig halogattam a döntést, jó magyar szokás szerint " Ejj ráérünk arra még!" A döntésben segítségemre volt, az ezévben is megrendezett EDUKÁCIÓ 2010 kiállítás. Az expon volt minden mi szem, s szájnak ingere, lányok, ingyenes cuccok és persze a legfontosabb az egyetemek. Kik kisebb, kik nagyobb standdal képviselték magukat. A standoknál lehetőség volt, az információra szomjazó "jelentkezőknek" csillapítani tudásvágyukat, az egyetemmel, s képzéseivel kapcsolatban, na de persze a gratis tollakat ajándékokat el ne felejtsük. Így történt, hogy a tömegben, ide-oda vetődve eljutottam, egy Finnországi Egyetem standjához, minden komoly szándék nélkül. ( a lányok komolytalan érvnek számítanak? ) , nah tehát a lányok után áttanulmányoztam a prospektusokat, megismerkedtem az egyetemmel, képzésekkel, s lokalizáltam az egészet. Satakunta University of Applied Sciences. Elöször nem tudtam eldönteni, h jól hangzik-e. Első reakció, Satakunta? Miakuki? namondom jólvan :D . Mint később megtudtam, a Satakunta név, Finnország, dél-nyugati partmenti területének az összefoglaló régiós neve.
Tehát ebből világossá vált, hogy az egyetem, nem egy városban van. Hanem végülis, a régió városkáiban, találhatóak, a különböző karok. Azt tudni kell a finn felsőoktatásról, hogy tandíjmentes, tehát az ember jogosult, az egyetemen tanulni, ha megfelel, az egyetem által összeállított, felvételi vizsgán. Bolognai rendszer sehol..... Messze is van onnan Itália....nah elsőre próbálkozásra ennyi elég, see ya next time

Szerző: JoHnNiEE

Szólj hozzá!

Címkék: kezdet

A bejegyzés trackback címe:

https://johnnymennifinlandia.blog.hu/api/trackback/id/tr272175615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása