Ejjderégenírtam....

2010.08.23. 12:48

Kedves feleim,
 

remélem azért meg tudtok bocsátani annak ellenére, hogy az utóbbi időben nem "örvendeztettelek" meg benneteket kis történetem folytatásával. Mentségem annyi legyen , hogy az utóbbi pár hétben eléggé össze jöttek a dolgok, meló, készülődés, haverok, buli, kárnyevál meg egyebek. De most visszatértem (mint a yeti). Tehát akkor follyunk tovább......

Ama csodálatos felvételi vizsga után , kissé háttérbe szorult az egész finn dolog. Közbejött a ballagás.
Egészen május 31ig  amíg fel nem figyeltem az egyetem weboldalán arra a hírre, ami közzé teszi a 2010-ben felvett bachelor sztyudentek nevét. Izgatottan vetettem bele magam a nevek kavaládjába és pár pillanat múlva örömmel telve találtam meg a nevemet a listán. 
Ezután ismét háttérbe szorult a dolog.

Ott volt még  az érettségire készülődés (azok az "áttanult éjszakák")  és végül a "lényeg" maga az érettségi nameg a banketttt. Ugy érzem jól teljesítettünk és tényleg " az érettséginél értünk révbe.."  Nameghát azért azt a szerenádot se felejtsük el ugye?

Elkezdődött a nyár, balaton , VOLT szesztivál fesztigyál, IELTS nyelvvizsga 9/6,  nameghát a legtöbb diák számára elengedhetetlen nyári munka. Mindezek mellett , folyamatosaányn intéztem finnországi dolgaimat mintpéldául a megfelelő papírok beszerzése nameg a szállás. Ebben az ügyben hihetetlen szerencsésnek tartom magam. Szabadon mondhatom, hogy a szállás volt az a dolog, ami eldöntötte, hogy ott folytatom tanulmányaimat. Alapvetően Finnországban, magyar viszonylattal drágának mondható a szállás (nem csak a szállás hanem minden). Egy 3 személyes albérlet is 200-300 eurot kóstál fejenként. Szerencsére fel tudtam venni a kapcsolatot, az egyetem külföldi diájaival foglalkozó személlyel , aki tényleg nagyon segítőkész volt, és szerzett nekem egy nagyon kedvező árú, szállást a városban havi 80 euroért (ebbe beletartozik az internet és a szauna)  2 kmre az egyetemtől. Hát mondanom sem kell örültem mint majom a farkának, és azonnal le is foglaltam a szállást. A szállás neve finnül így hangzik : Honkajuurentien Majatolo , ez magyarul annyit tesz:  Vendégház a fenyő gyökeréhez.
A szállásról képek itt tekinthetőek meg : www.honkajuurentienmajatalo.net , aki meg még kiváncsibb le csekkolhatja google street view-on :

maps.google.com/maps


I <3 Google
Ezenkívül, közölte velem, hogy napi 2.5 fél euroért enyhíthetem étvágyam az iskola menzáján.

Natehát, a szállás ügy lezárása után, nyugodt szívvel vettem az irányt kedvenc fapados légitársaságunk weboldalára (wizzzzzzair) aholispedig sikerült foglalnom egy számomra tökéletesen megfelelő járatot Budapestről Turkuba AUG 26-ára (->hu.wikipedia.org/wiki/Turku) 25 ropiért.  Indulás Budapest Ferihegy 1-es terminál 10:30 érkezés Turku 13:00 körül.  (Ha egy héttel korábban foglalom meguszhattam volna 15 ből, DOH!!!! )

Nah, Turku 80 km-re fekszik Rauma-tól (ahol tanulni fogok). Egy kis netes keresgélés után megtaláltam a megfelelő buszjáratokat, ami által eljutok a-ból b-be. Turku repülőterétől 20 percenként mennek buszok a város buszvégállomására, ahol pedig óránként indul távolsági járat Rauma-ba, aholispedig elvileg várni fognak rám, és eljuttatnak a szálláshoz.

Hamár a felvétel, utazás rendben van, mi maradt hátra? Hát csakis a készülődés bevásárlás.
Számomra talán ez volt a legesleges leges "örömtelibb" része az egésznek......
Ezt viszont nem szeretném részletezni csak néhány tömör lényegretörő szóban.
Papírok pipa
Börönd pipa
Ruhák, cipők pipa
tisztálkodási szerek meg egyebek pipa.

És igen elértük a jelenbe, egészen máig. 3 napra vagyok az utazástól...
Huh durva belegondolni, hogy kevesebb mint 3 nap múlva, búcsut mondok családnak barátoknak, elhagyom az országot és egy teljesen ismeretlen helyre megyek, ahol szinte csak magamra számíthatok, tele új emberekkel kihívásokkal. Hát kissé félve de mindenesetre nagy izgalommal és kalandvággyal tekintek az elkövetkező időre.
A következő post-ot már remélhetőleg Finnországból fogom pötyögöm.

Köszönöm figyelmeteket és élvezzétek a nyár hátralévő részét ;)




 

A bejegyzés trackback címe:

https://johnnymennifinlandia.blog.hu/api/trackback/id/tr32240986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása