Keep going

2010.08.07. 17:10

Amint már előző szösszenetemben ígértem, ebben a postban igyekszem összefoglalni azt a csodálatatos, nem mindennapi felvételi vizsgát, ami által felvételt nyertem a "zegyetemre".

2010.május.17

Derűs napra virradtunk. Kint énekeltek a tücskök , ciripeltek a madarak, kukorékoltak a kutyák s, ugattak a kakasok. De mindezektől függetlenül, én valami másra ébredtem. A hétfői rutinjukat teljesítő , hulladékmanagelési szakreferensek ténykedéseire, pontban reggel 6 órakor. A reggeli szükséges teendők elvégzése után izgatottan kapcsoltam be a gépet, léptem be a skype-ra, s vártam a pillanatot ,hogy elkezdődjön. A vizsga magyar idő szerint reggel 7re volt tervezve. (Magyarország GMT +1, Finnország GMT +2). Reggel 7 óra. Semmi, sehol senki. Gondoltam azért ennyire pontosak ők sem lehetnek. 7 óra múlt 5 perccel. Unottam ültem a gép előtt s vártam , hogy történjen valami( . Éppen indultam volna, oda ahova a király is gyalog jár, de abban a szent pillanatban csörrent meg a virtuális telefonom. Egy hangos magyaros jelzővel illetve, ültem vissza a forgószékbe. Fogadtam a hívást, amiben egy kedves fiatalos ámbár angolul csöppet furán beszélő hang köszöntött ( piszit szok volt az sz). Elöször is felvázolta a vizsga szakaszait, s beavatott a részletekbe. A személyes adatok egyeztetése után, adott egy linket, egy jelszavat és egy felhasználónevet a vizsgához. A link egy szerény oldalra vezetett, ahol végülis maga a vizsga zajlott. Beléptem az adott acc-al és pass-el. Minden egyértelmű volt, s egyszerűen jutottam el a vizsgafelületre. A vizsga 2 nagy részből állt. Az írásbeli és a szóbeli. (Ki gondolta volna?) Mivel választásom nem volt, következett az írásbeli. Az írásbeli is kisebb részekre oszlott és összesen 3 órát vett igénybe szerény életemből.

Első feladat: Motivációs levél
Egy a webkamerán nem látszó , hangos mosollyal vettem tudomásul a feladatot.
Gondoltam, ilyet már írtam eleget, s gyorsan elkezdtem kutatni, a gépemen egy már előre megírt levél után. A levelet pár hónappal korábban a Wiener Neustadti egyetem, jelentkezéséhéz mellékeltem.  A levelet átírtam, a finnországi viszonyokhoz, s dolgokhoz illően. Control + C -> Control + V. Fantörpikus lett.
Levél pipa.

Második feladat: Esszé
Erre kissé nehezen emlékezem vissza, mivel a feladat elolvasása után jelentős mennyiségü adrenalin jutott a szervezetembe a stresszhatás miatt ami ért, ami minden bizonnyal rossz hatással volt a memóriámra. A feladat lényegében az volt, hogy írjak egy esszét amiben jellemzem a multi cégeknek egyes cégpolitikáját, érveljek példákkal meg amivel tudok. Hát akkor nem lett volna semmi probléma, ha elolvasom az előre kiadott 100 oldalas üzleti kiadványt ami tartalmazza ezt az információt. A 3 órából 45 perc volt erre a feladatra. 10 perc alatt gyorsan kikerestem a kiadványból az erre vonatkozó részt, a maradék időben pedig összedobtam egy 300 szó körüli kis esszét.

Harmadik feladat: Szövegértés
Ezzel sem volt semmi problémám azon kívül, hogy a szövegértés az üzleti kiadványra vonatkozott de szerencsére jó magyar paraszti ésszel ki lehetett következtetni a helyes megoldásokat.

Negyedik feladat: Matematika , Logika
Kb. 30 feldatatot tartalmazott az a rész. Kezdve a hihetetlen egyszerűtől a szörnyen elgondolkodtatóig. Elgondolkodtatót írtam, nem nehezet. A feladatok nagyon gyakorlatiasak voltak, és tényleg a szükséges tudásra kérdeztek rá, nem pedig, az általunk oly nagy előszeretettel tanult matematikára. Ha jól emlékszem itt 74% ot értem el.

Az írásbeli rész után következett a szóbeli. Remélem mondanom sem kell, de ez is inkább hasonlított egy kötetlen gyakorlatias beszélgetésre, s nem mint egy véresen komoly vizsgára. Ekkor már egy ősz aranyos angoltanárral beszélgettem. ( az sz ezés még jellemszőő) Ment a kérdezz felelek. Feltette az ilyenkor feltehetendő összes random kérdést. Mit, miért, hogyan, mikor. S utolsó kérdésként, azt kaptam, miért engem válasszanak miért vegyenek fel? Hát erre szerény egyszerüséggel azt válaszoltam, hogy szeretném elmélyíteni a finn-magyar nyelvi kapcsolatokat, s megismertetni velük a magyar mentalitást ( a jó részét)
Jó szájízzel fejeztem be a vizsgát, és igazából ekkor gondoltam bele komolyabban, hogy még lehet is belőle  valami. Valami olyasmi, hogy kint is végezhetem....

 

A bejegyzés trackback címe:

https://johnnymennifinlandia.blog.hu/api/trackback/id/tr932205858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása